41. Make the world your catwalk. Każdy dzień jest pokazem mody, a świat wybiegiem ~COCO Chanel | retro style | vintage | original | stylist | trendsetter

Wiosenne dzień dobrry moim Czytelnikom! 

Podkreślenie dwóch spółgłosek - b i r - w słowie "dobry" było jak najbardziej zamierzone. Z pewnością sami świetnie widzicie, że aura nie rozpieszcza, a piękna Pani Wiosna omija nas szerokim łukiem. Czy to oznacza, że dobiegający końca majowy weekend nie ma racji bytu?
Nic bardziej mylnego! Korzystajmy z chwili oddechu i jednocześnie realizujmy to, co postanowiliśmy, czy zaplanowaliśmy.

Ludzie szukają ciągłych wymówek, żeby czegoś nie zrobić. Odkładają swoje plany i marzenia cały czas na później, na lepszą chwilę, na lepszy moment. Jak nie zły dzień, to znowu zły tydzień, jak nie zła pogoda, to złe samopoczucie, jak "nie mają czasu" to potem dalej nie mają czasu, tak jak i wcześniej go nie posiadali. Brakuje im spontaniczności, zerwania z rutyną dnia codziennego. Niektórzy sądzą, że życie toczy się swoim własnym tempem, a my tylko w nim egzystujemy. Dbamy o przyszłość, zapominając o teraźniejszości. Ja mam odmienne zdanie na ten temat, bo przyszłość i teraźniejszość traktuję jednakowo. Owszem - planuję, mam swoje cele i ambicje, ale też uwielbiam spontaniczność, niezapowiedziane wyjazdy, spotkania czy zwykłą elastyczność, niezależność w działaniu. Dzięki temu znajduję czas na wszystko i po prostu spełniam się w 100%.

Często sama otrzymuję pytania odnośnie łączenia i godzenia wszystkich obowiązków razem. "Skąd masz taką energię, żeby to realizować? Ty chyba nie śpisz nocami! Podaj swój złoty sposób!". Siłę czerpię z wnętrza samej siebie, z własnych czynów, prób i z tego, że w podobnych sytuacjach już wiele razy sobie poradziłam. Skoro kiedyś się udało, dlaczego miałoby tak nie być teraz? A to napędza. To powoduje, że obieg mojej energii jest zamknięty i nieustannie ona w nim krąży - widać, że klasa biolchem :') - a każde działanie ku dobremu przynosi oczekiwany efekt. I jedno jest pewne: wszystko, co dajemy od siebie, powraca do nas jak bumerang, a staranie się i zabieganie o to jest zawsze docenione. Dlatego też odnajdźmy swoją wewnętrzną siłę, nie bójmy się próbować, ryzykować czy marzyć. W życiu dostajemy to, o co mamy odwagę prosić.

Johann Wolfgang von Goethe powiedział kiedyś, że: "Na­leży każde­go dnia posłuchać krótkiej pieśni, przeczy­tać dob­ry wier­sz, zo­baczyć wspa­niały ob­raz i jeśli byłoby to możli­we - wy­powie­dzieć kil­ka rozsądnych słów". Dzisiaj spełniłam już wszystko z tej listy, no może poza tym ostatnim ;) Wy także macie możliwość w całości wypełnić swój dzień, tak jak ja to zrobiłam. A już teraz spełnicie dwa warunki Goethego - oglądając poniżej wspaniałe obrazy prosto z wystawy sztuki współczesnej i słuchając Eurythmics - Sweet Dreams.
I travel the world
And the seven seas
Everybody's looking for something

Hold your head up
Keep your head up, movin' on
Hold your head up, movin' on

Dziś sięgam swoich tradycji blogowych i przychodzę do Was z moim ulubionym stylem retro. Ten świadomy trend w modzie zawsze będzie ponadczasowy i nigdy nie ulegnie zmianie. To właśnie tu znajdujemy potwierdzenie słów Coco Chanel:
"Moda przemija, styl pozostaje". 

Styl vintage kojarzy mi się z kobiecością, elegancją, blaskiem salonów oraz szykiem dawnych czasów. Najbardziej modne są oczywiście groszki, które zostały uwiecznione na mojej koszulowej bluzce i apaszce. W zestawieniu nie mogło zabraknąć plisowanej spódnicy w pudrowym kolorze.
Szukałam ciekawej alternatywy dla dodatków w tej stylizacji i z pewnością na uwagę zasługują tu buty. Są nietypowe, dodają całości charakteru i nawiązują bezpośrednio do stylu retro. Elementem przełamującym całą tę konwencję jest torebka a'la kopertówka, a nowoczesności dodaje jasnoróżowy zegarek Cluse.

___________________________________________
Bycie bohaterem swojego życia, to akt odwagi.
>Jacek Walkiewicz
___________________________________________
Ja jestem bohaterem swojego życia.
Ja czerpię z każdej chwili pełnymi garściami.
Ja po prostu żyję całą sobą.
A Ty? Koniecznie spróbuj!
~Zuuppa

Komentarze